استخوان ران

2007-10-04 در 1:44 ب.ظ. | نوشته شده در سایر موضوعات | 17 دیدگاه

استخوان ران محکمترین,درازترین و سنگین ترین استخوان بدن است. سه بخش دارد : تنه، انتهای فوقانی و انتهای تحتانی. استخوانیست با کمی تحدب به جلو،‌ این تحدب سبب اعمال نیروهای فشاری به سمت داخل انتهای تحتانی ران و زانو و اعمال نیروهای کششی به قسمت خارجی انتهای تحتانی ران و زانو می شود.
نیروهای بسیاری مثل نیروهای چرخشی_کششی_فشاری و محوری به ران وارد می شود. در خلال انقباض عضلات ران استخوان ران بصورت تکیه گاه عمل می کند.
در اطراف این استخوان 3 بخش عضلانی مجزا وجود دارند: در داخل عضلات ادوکتور، در جلو عضله چهارسر رانی و در عقب آن عضلات هامسترینگ. که هر کدام کار خاص را انجام می دهند.

ای بابا ول کن این حرفارو میخواستم بگم به علت شکستگی شدید ران پای پدرم و عمل جراحی و پلاک و از این حرفها … فعلا به روز نمی کنم. به زودی از خجالت همه دوستانی که به اینجا سر زدن درمیام .

مواظب استخوان رون پاتون باشید ! تازه فهمیدم چه فلاکتی داره (البته فقط دیدم!)

17 دیدگاه »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. دلم گرفته ایوب
    خیلی زیاد!!

  2. http://rooznote.wordpress.com/2007/10/31
    مطلبت عالی بود.
    به لینک بالا یه سری بزن و ثبت نام کن.خودت یه هدیه انتخاب کن و در خونتون تحویل بگیر.امتحانش مجانیه

  3. دیدی بالاخره عمو قیصر هم رفت. دلم خیلی گرفته ایوب خیلی زیاد. دلم براش خیلی تنگ میشه

  4. سلام
    دیگه فراموش کردی دوستا رو نه؟…..حق داری البته : قبول دارم : از دوستای قدیمیت كه نيستم…[ناراحت]
    خب شايد چون تازه وارد بلاگت شده م نمياي سراغم….
    ….
    میدونی

    دلم خیلی گرفته…
    بروز شده م ….. اما
    با گوشه ای از حرفهای ناگفته ی دلم…..[گریه][گریه][گریه][گریه][گریه]

    راستی نظرت درباره تبادل لینک چیه؟

  5. تجربه بديه اين شكستگي، دوباره يادم از اون روزهاي بد اومد.
    اميدوارم حالت پدرتون هم به زودي خوب بشه،
    خداحافظ تا شروعي دوباره

  6. ایشاالله به امید خدا زودتر خوب بشن.واقعا خیلی سخته.الانی هم که دارم اینو مینویسم پای خودم تو گچه،البته ساق پامه.

  7. دعا مي كنم حال پدرتون هر چه زودتر خوب خوب بشه

  8. به امید سلامتی ابوی محترم.

  9. دعا می کنیییییییییییییم!!

  10. سلام. واقعا متاسفم. امیدوارم هر چه زودتر خوب بشه.من هم چنین وضعیتی رو تجربه کردم. واقعا دردناکه

  11. سلام پيشاپيش عيدتان مبارک

  12. سلام
    «اخراجی ها…تحریف شهادت»
    چند خطی نوشته م درباره «شهدای اخراجی»
    با در نظر داشتن نارسایی های این فیلم آیا واقعا باید «ضدارزشی» دونستش؟
    [تعجب][تعجب][تعجب][تعجب][تعجب][تعجب][تعجب][تعجب]

  13. سلام
    پدرتون ( انشا الله )
    به زودی خوب می شن.

  14. همه نوشتن انشاالله من مینویسم امیدوارم پدرتون خوب بشه .

  15. انشاالله پدرتان زودتر خوب میشوند.

  16. وقتي نه سالم بود تصادف سختي كردم و تقريبا CKD شدم! مواظب پدرت باش!

  17. انشالله پدرتان هر چه سریعتر خوب شود رفیق.


پاسخی بگذارید

ساخت یک وب‌گاه یا وب‌نوشت رایگان در وردپرس.کام.
Entries و دیدگاه‌ها feeds.

