بارش برف در دسکتاپ

2007-09-14 در 3:13 ق.ظ. | نوشته شده در نرم افزار, دانلود کم حجم | 11 دیدگاه
برچسب‌ها: ,

بعد از اینکه اسکرین سیورهای باران در دسکتاپ و یخ زدن دسکتاپ رو توی این وبلاگ قرار دادم دیدم بد نیست برف در دسکتاپ رو هم بذارم البته باید این نکته رو ذکر کنم که این برنامه اسکرین سیور نیست یعنی میتونید در حین اجرای برنامه از سیستم استفاده کنید که این نکته و حجم بسیار کم اون و عدم نیاز به نصب شدن باعث شد مورد توجه من قرار بگیره. برنامه کمی قدیمیه که البته قدیمی بودن هیچوقت نمیتونه توانائیهای یه برنامه‌رو از بین ببره!

این برنامه کم حجم رو میتونید با حجم 144 کیلو بایت از اینجا دانلود کنيد. اگر برنامه‌های کم حجم بیشتری خواستید به قسمت «دانلود کوچولو» مراجعه کنید.

***

سلامت را نمي خواهند پاسخ گفت
سرها در گريبان است .
كسي سر بر نيارد كرد پاسخ گفتن و ديدار ياران را .

نگه جز پيش پا را ديد , نتواند ,
كه ره تاريك و لغزان است .
و گر دست محبت سوي كس يازي ,
به اكراه آورد دست از بغل بيرون ؛
كه سرما سخت سوزان است .

نفس كز گرمگاه سينه مي آيد برون , ابري شود تاريك .
چو ديوار ايستد در پيش چشمانت .
نفس كاينست , پس ديگر چه داري چشم
ز چشم دوستان دور يا نزديك ؟

مسيحاي جوانمرد من! اي ترساي پير ِ پيرهن چركين !
هوا بس ناجوانمردانه سردست … آي .
دمت گرم و سرت خوش باد !
سلامم را تو پاسخ گوي , در بگشاي !

منم من , ميهمان هر شبت , لولي وش ِ مغموم .
منم من , سنگِ تيپا خورده رنجور .
منم دشنام پست آفرينش , نغمه ناجور .
نه از رومم , نه از زنگم , همان بيرنگِ بيرنگم .
بيا بگشاي در , بگشاي , دلتنگم .
حريفا ! ميزبانا ! ميهمان سال و ماهت پشت در چون موج مي لرزد .
تگرگي نيست , مرگي نيست .
صدايي گر شنيدي , صحبت سرما و دندان است .

من امشب آمدستم وام بگزارم .
حسابت را كنار جام بگذارم .
چه مي گويي كه بيگه شد , سحر شد , بامداد آمد؟
فريبت مي دهد, بر آسمان اين سرخي ِ بعد از سحرگه نيست .
حريفا!گوش سرما برده است اين, يادگار سيليِ سردِ زمستان است.
و قنديل سپهر تنگ ميدان . مرده يا زنده,
به تابوتش ستبرِ ظلمت نُه تويِ مرگ اندود , پنهان است .

سلامت را نمي خواهند پاسخ گفت .
هوا دلگير , درها بسته, سرها در گريبان, دستها پنهان,
نفسها ابر , دلها خسته و غمگين ,
درختان اسكلتهايِ بلور آجين ,
زمين دلمرده , سقفِ آسمان كوتاه ,
غبار آلوده مهر و ماه ,
زمستان است .

مهدی اخوان ثالث

11 دیدگاه »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. اقا دستت درد نکنه من چند وقت بود دنبال این برنامه بودم

  2. چند روز پيش دانلود كردم يادم رفت كامنت بذارم. حالا تشكر مي كنم.

  3. برنامه جالبيه . زيباتر از برنامه شعر ادامه مطلبت بود، واقعاً زيباست.
    مثل هميشه موفق و پايدار باشي

  4. من الفبامو نوشتم!

  5. واقعن عالی بود.

  6. بابا ایوب خان، کارت خیلی درسته. من هنوز دارم با اون قبلیا حال می نمایم. مهلت بده!!!

  7. دستت درد نکنه چند سالی می شد یه برف درست حسابی به خودمون ندیده بودیم!

  8. برنامه را نصب کردم ممنون اما اگه یه شومینه یا بخاری هم سراغ داری بگو

  9. من لینوکس کارم. برای ما چیزی نداری؟ْ

    ayyoob110: نه متاسفانه ولی اگه پیدا کردم حتما میذارم!

  10. اقا عالی بود

  11. خدمت ایوب‌خان عزیز سلام عرض می‌کنم.

    از آشنائی با شما خوشبختم و از لطفی که فرمودید و کامنتی که گذاشتید سپاسگزارم.

    موفق و خوش و سالم و شاد باشید.

    قربان شما
    ققنوس


پاسخی بگذارید

ساخت یک وب‌گاه یا وب‌نوشت رایگان در وردپرس.کام.
Entries و دیدگاه‌ها feeds.

