الفبای وبلاگنویسی

2007-09-11 در 4:28 ق.ظ. | نوشته شده در اینترنت, ترفند | 21 دیدگاه
برچسب‌ها: , ,

تا امروز به بازیهای وبلاگی زیادی دعوت شده‌ام اما در هیچکدام شرکت نکرده‌ام اما توی این بازی که مجازاتگر عزیز پیشنهاد داده و درباره موضوع مورد علاقه من یعنی «وبلاگنویسی» است شرکت میکنم. قرار بر این شده که 5 تجربه در وبلاگ نویسی را درج کنم بعد به چند تا از دوستانم پاس بدهم!!!

ابتدا شدیدا توصیه می‌کنم که به هیچ وجه و به هیچ قیمت از سرویس دهنده وبلاگ وطنی استفاده نکنید چون ممکن است پس از مدت زیادی وبلاگنویسی طی یک ماجرای اعجاب انگیز وبلاگتان حذف شود یا دامنه اش هك شود (چوبشو خوردم که میگم).

1-به امنیت وبلاگتان اهمیت بدهید یعنی پسوردی قوی انتخاب کنید (ترکیبی از سمبلها و اعداد و حروف با هم) و از درج کلماتی که فیلترپذیر هستند اکیدا خودداری کنید بعضی از کلمات هم با اینکه هیچ ربطی ندارند به هیچ چیز اما فیلتر میشوند مثلا کلمه‌ای توی فیلد گوگل بنویسید که سه حرف الف و ک وس پشت سر هم در آن آمده باشد مثل «فایرفاکس» یا «تاکسی» فیلترشد؟

2- تا مجبور نشده‌اید از آهنگ، فلش یا تگ‌های غیر ضروری مثل نظرسنجی‌های بی مورد و یا ساعتهای عقربه‌ای استفاده نکنید چون باعث کندی لودینگ وبلاگ شده و بازدیدکننده را آزار می‌دهید.

3- تا جایی که ممکن است پست های کوتاه ایجاد کنید اما اگر چاره‌ای نبود بین پاراگرافها از عکسهای کم حجم استفاده کنید. این عکس‌ها باعث می‌شوند زیادی متن دیده نشود و علاوه بر فکر، چشم را نیز استراحت می‌دهند.

4- از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نکنید (مگر اینکه مجبور شوید یا وبلاگتان تخصصی باشد) وقتی میشود از کلمات بسیار ساده استفاده کرد چه لزومی دارد بازدید کننده را مجبور به سوزاندن فسفر اضافه کنیم. حتی میتوان پستها را عامیانه نوشت. اینجورکی بهترتره

5- وبلاگ دوستانتان را بخوانید و با آنها در ارتباط باشید. اصلا عمل وبلاگ نویسی در «ارتباط با دیگر وبلاگها»ست که معنی پیدا میکند و بدون آن وبلاگ شما تنها یک دفترچه خاطرات است که جای آن را فقط خودتان بلدید.

6- وقتی در پستها یا کامنتهایی که میخوانید به یک اصلاح یا کلمه برخوردید که معنی آن را نمی‌دانستید به سادگی از آن نگذرید و اگر نمی‌خواهید از کسی بپرسید بهتر است از گوگل عزیز بخواهید که برایتان توضیح دهد. (سرچ کنید) و مطمئن باشید روزی به کارتان می‌آید.

دوستانی که آنها را دعوت میکنم:

آجر پاره

رهگذر دل

صبحونه

اندیشه نفر سیزدهم

21 دیدگاه »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. […] فردا (مطلب ايوب را از اينجا بخوانيد) رهگذر دل (از اينجام هم مطلب بابك را ببينيد) […]

  2. ..سلام دوست عزیز
    من یه غریبه م: کسی که همه کاراش غریبن… چن وقتی حرف زدم…اما اخیرا حس کردم نیاز به شنیدن دارم… سکوت کردم… هنوز هم روزه م رو نشکسته م… منتظرم …نمیدونم منتظر چی… اما …
    بماند… از لینک دوستام این بلاگو دیدم حرفاش به دلم نشست. آدرس بلاگو با اجازه تون گذاشتم رو favorite
    رایانه م. وقتی برگردم به بلاگم میخوام لینکتون کنم البته اگه اجازه بدید.
    ببخش زیاد حرف زدم.
    یا حق

  3. […] عزیز از وبلاگ پس فردا من را مورد لطف قرار داده، اما گفتن الفبای وبلاگ‌نویسی […]

  4. ممنون از حضورت
    اتفاقاً یه کار مشترک از یاس وسروش هیچ کس به نام «کمک»
    وجود داره

  5. من تازه وبلاگ نویسی رو شروع کردم
    و برای ارتباط بیشتر با سایر وبلاگ ها
    به آدرس شما لینک دادم
    امیدوارم بی پاسخ نمونه
    http://www.yashiphop.wordpress.com
    در ضمن به گفته های شما هم حتما عمل میکنم (الفبای وبلاگ نویسی)

  6. وبلاگهاي امروزي بيشتر اعضاي يك جامعه هستند! بويژه وردپرسي ها!

  7. پس فردا جان من نکات رو به 20 افزایش دادم و نوشتم

  8. نكات جالبي رو مطرح كردي

  9. با اجازه شما منم خودم را دعوت کردم و 5 تا تجربه ناقابل را دارم مینویسم

  10. سلام
    من قبلا یک وبلاگ به نام دنیای ما داشتم که شما هم اتفاقا با من تبادل لینک کردید
    من متاسفانه وبلاگ ام را حذف کردم به طور کاملاما حالا که می خواهم دوباره با همان آدرس
    وبلاگ ایجاد کنم می گه نمی شه آدرس تکراری است با اینکه من وبلاگ را حذف کردم

  11. جالب بود

  12. […] بلاگر جوان!، نظر می‌دهم پس هستم، پاک‌دیده، عطر سیب، پس‌فردا، ادامه […]

  13. درود
    فکر کنید همه این نوشته ها و پست هارو جمع کنیم و با یک جمعبندی توی یک پست ارائه بدیم! چی میشه!!

  14. «وبلاگ دوستان » اگه تازه کار باشی مثل من چطور می تونی دوست پیدا کنی ؟

  15. اين مطلب هم جالب و كاربردي بود. اميدوارم مجمع الجزاير تجربيات وبلاگي تكميل شود.
    موفق و پايدار باشي

  16. ممنون ایوب جان
    از بازی قبلی (آرزوها) خاطره خوبی ندارم، باعث شد که برخلاف روحیاتم وارد یک دعوای وبلاگی بشم که البته ختم به خیر شد و همچنین یکی از وبنویسان با سابقه را از خودم رنجوندم. پس با عرض معذرت ما را معاف کن. باز هم ممنون که به فکر من بودی

  17. سلام پس فردا جانم
    خوبی؟
    ممنون از دعوتت
    ولی اگه اجازه بدی وقتی برگشتم خونه می نویسم. چون الان بیرونم.
    دو سه روز طول می کشه
    تجربه های خوبی هم نوشتی استفاده کردم
    تا بعد

  18. من هم با موارد شما موافقم.

  19. اون فونت نستعلیقی که معرفی کردید احیانا با تایپ حرف «ک» مشکل نداره؟ چون من که 2 سال پیش دانلودش کردم مشکل داشت. اگه نداره خبر بدین که دانلودش کنم. ممنون میشم.

  20. چشب پس فردا جان اگه خدا بخواد و زنده بودیم من هم یه پستی با این مضمون میکنم


پاسخی بگذارید

ساخت یک وب‌گاه یا وب‌نوشت رایگان در وردپرس.کام.
Entries و دیدگاه‌ها feeds.

